Are o carieră îndelungată în televiziune, acolo unde a ajuns fiind atras, în adolescență, de științele umaniste și, în special, de comunicare. Apoi, și-a propus să își facă un blog de parenting, deși lumea nu îi dădea mari șanse de succes. A reușit datorită perseverenței, spune el, care se traduce prin multe ore de muncă și de convingerea că ceea ce face trebuie să fie în cea mai bună variantă posibilă. A pornit pe calea antreprenoriatului și nu se teme să își extindă afacerile acum, în plină stare de pandemie și de incertitudine. Dan Cruceru, căci despre el este vorba, crede că cine nu riscă nu câștigă, așa că acceptă provocările pe care i le oferă viața, așa cum a fost cea de prezentator al reality show-ului Survivor de pe Kanal D, întrucât a stat patru luni departe de țară și de familie.
Fiecare dintre noi are amintiri despre meseriile care ne fascinau când eram copii. Îți mai amintești ce îți doreai să te faci când vei fi mare?
Ca orice copil, visezi să le faci pe toate în viață. De la a fi astronaut, la îmblânzitor de cai și tot felul de meserii inedite. Îmi amintesc, însă, că, la un moment dat, prin generală, îmi doream să devin chirurg militar. Și am și făcut un pas important pe acel drum, am absolvit liceul militar. Doar că, pe parcurs, am realizat că îmi doresc altceva.
Lucrezi în lumina reflectoarelor din 2004. Care a fost, însă, primul contact cu lumea televiziunii, momentul în care te-ai hotărât să faci jurnalism?
Păi în momentul în care nu am mai vrut să mă fac medic militar. Cam printr-a noua, a zecea. Mi-am dat seama că îmi plac mult mai mult materiile umaniste, că îmi place să comunic. Am început să scriu, inclusiv poezii, am început să citesc multă literatură din toate colțurile lumii și așa, încet, încet, mi s-a înfiripat un gând în minte: cum ar fi dacă m-aș face ziarist?!
Din 2014 ai luat o pauză în ceea ce privește televiziunea, pauză care s-a încheiat cu cooptarea ta în proiectul Survivor. Care a fost argumentul cel mai puternic pentru care ai acceptat provocarea lansată de Kanal D?
Să știi că am ezitat mult timp în acceptarea ofertei. Aveam o viață foarte frumoasă, împlinită pe toate planurile, înainte de Survivor. Și îmi era teamă că plecarea mea de acasă pentru patru luni îmi va afecta tot ce construisem între timp. Survivor este, însă, un proiect mult prea mare, prea important pentru a-i spune NU. Și mă bucur enorm că am acceptat, a fost cea mai bună decizie pe care puteam să o iau în cariera mea. A fost o emisiune senzațională din toate punctele de vedere.
Cum ai descrie întoarcerea în televiziune, ce simți că s-a schimbat în ultimii ani în acest domeniu?
Sincer, pentru mine, în acest moment, televiziunea este cireașa de pe tort, un mare bonus. Dar sunt foarte fericit și în afara ei. Așa că tot ce am primit de la Survivor și de la această revenire, am primit cu brațele deschise, cu bucurie și fără vreo urmă de încrâncenare. De aceea, nu am stat vreo secundă să analizez lumea de atunci cu lumea de acum. Pot spune doar că m-am schimbat eu. Sunt un om mult mai sigur pe el, mult mai hotărât și, mai ales, mult mai indiferent la părerile criticilor.
Care este cea mai importantă lecție învățată în cele patru luni petrecute departe de familie și de prieteni, pentru filmările la reality-show?
Să fiu 100% eu! Pe vremuri, încercam să îi mulțumesc pe toți. La Survivor se uitau mai mult de 1,5 milioane de oameni pe ediție. Așa că era o misiune imposibilă să mulțumești pe toată lumea. Odată ce am înțeles asta, am devenit mult mai relaxat, mult mai puternic. Și vorba cuiva: în emisiunea asta, concurentul cu cea mai mare evoluție a fost prezentatorul.
Ai o familie frumoasă și un blog în care vorbești despre experiențele din viața de părinte, o platformă online care deja împlinește cinci ani. Ce crezi că a contribuit cel mai mult în succesul blogului taticool.ro?
Perseverența. Insistența cu care am continuat să scriu, să creez, să filmez. Multă lume mi-a spus că nu voi avea nicio șansă cu acest proiect. De la prieteni, la necunoscuți, de la bărbați la femei, toți îmi spuneau că nu e domeniul meu, că un bărbat ar trebui să-și vadă de alte lucruri, nu de ‘tăticeală’. Acum, după cinci ani, Taticool este un reper în blogosfera de parenting, iar Taticool Shop a ajuns unul dintre cele mai importante magazine din România din industria de produse pentru copii.
Ai dezvoltat, ulterior, un business în această direcție, axându-te pe produse necesare celor mici. Ce ne poți spune despre latura ta antreprenorială?
Odată intrat în zona de parenting, am observat că nu sunt multe produse de calitate pentru copiii mici, pe piața din România. Și am zis să încerc eu să le aduc. Am început cu un brand, dintr-un mic depozit. Acum, Taticool Shop înseamnă 6-7 branduri premium pe care le vindem exclusiv în țara noastră, un magazin de 250 mp în București, un mare site pentru cele câteva sute de produse, și, de curând, încă un showroom în Cluj-Napoca. Căutăm să ne diferențiem de restul pieței prin mai multe calități: pe de o parte, oferind produse de un înalt nivel, de la branduri consacrate, iar pe de altă parte, conturându-ne viziunea de business în jurul clientului.
În contextul economic actual, marcat de pandemie, crezi că este o idee bună să îți dezvolți afacerile?
Cred că este un moment riscant. Dar cine nu riscă… nu câștigă. Încă de anul trecut, am vrut să ne extindem și în Ardeal, dar am oprit planurile din cauza limitărilor de circulație. Acum, am prins momentul și am profitat. Vom vedea cum vor merge lucrurile, dar nu ne temem. Extinderea a venit organic, fără credite, așa că ar trebui să vină doar cu plusuri. Pot să vă spun că, în acest moment, există o dinamică puternică a spațiilor comerciale și, cel mai important, mai mulți candidați pentru locurile de muncă disponibile. Deci iată și câteva lucruri pozitive ale pandemiei ăsteia, din punct de vedere al contextului de dezvoltare pentru afaceri.
Cum ai perceput tu această pandemie și felul în care oamenii au reacționat la ea? Este evident faptul că, din păcate, societatea noastră este, la acest moment, divizată de teoriile care gravitează în jurul Covid-19…
Eu aleg să-i cred pe specialiști. Dacă un medic îmi spune că sunt bolnav, îl cred și urmez tratamentul recomandat. Am stat în izolare când m-am întors din Republica Dominicană, fără să-mi pot îmbrățișa copiii timp de două săptămâni. Port mască și respect legea. Pentru că așa cred eu că trebuie să fie un cetățean responsabil. Punct. Restul sunt porcării aruncate pe piață de oameni cu diverse interese.
Cum ați gestionat voi, din postura de părinți, perioada aceasta de distanțare socială? Cum ați înlocuit activitățile din parc, întâlnirile cu prietenii și multe altele?
Suntem epuizați! ☺ E greu cu doi copii, dar supraviețuim. Avem norocul că deținem și o grădină, așa că nu s-au jucat doar între patru pereți. Multe ore online, multe jocuri inventate. Dar asta e. Sincer, prefer să-i am sănătoși, decât să-i pun în pericol pentru cinci minute de fericire în vreun leagăn.
Ești un om de televiziune care a ținut mereu la etichetă. Ce ne poți spune despre regulile care ne ghidează comportamentul în societate?
Îmi place să cred că sunt un bărbat elegant. Cel puțin încerc. De la a-i deschide portiera soției, a-i așeza scaunul la masă, la a nu arunca gunoaie pe jos. Și asta încerc să-mi învăț și copiii să facă. Pentru că părinții sunt primele lor exemple și, dacă fiică-mea va vedea eleganță la mine, mai târziu, va căuta un bărbat pe măsură și nu va accepta mojicii.
Ce stil vestimentar ți se potrivește și care sunt brandurile tale preferate?
Depinde de la caz la caz. Mă simt bine într-un costum de calitate sau o ținută casual smart. Dar… în Dominicană, am învățat că pantalonii scurți sunt geniali. ☺ Îmi plac, dar cui nu-i plac?, brandurile de calitate: Armani, Boss, Louis Vuitton, dar și cele puțin mai jos, precum CK, mai ales la cămăși. În general, nu contează neapărat brandul, ci cum pică haina respectivă pe mine.