Înapoi la categorie

Analiză: Magazinele fizice vor rămâne parte din strategia globală de dezvoltare a brandurilor de lux

AccesoriiDesign & TehnologieEvenimenteExperiențeFrumusețeLifestyleModăPovești

Este firesc faptul că vânzarea produselor de lux a cunoscut, în 2020, un puternic moment de recul, cauzele fiind, în mod clar, pandemia și starea de incertitudine economică generată de aceasta. Anul 2021 ne promite că o parte din aceste lucruri se vor îmbunătăți și, implicit, tendința în acest domeniu va fi una pozitivă pe termen mediu și lung. Ceea ce este important de analizat nu ține de comerțul online cu produse de lux, care oricum era pe un trend crescător, ci de rolul pe care îl va deține magazinul fizic în strategiile globale ale brandurilor de nișă, multe dintre ele aflându-se în categoria premium sau de lux. Cele mai recente analize arată că magazinele online nu vor fi responsabile de sfârșitul comerțului clasic, ci acesta din urmă se va reorganiza și va atrage noi clienți, surprinzător, exact din sectorul care îi amenință supremația. Astfel, din ce în ce mai multe companii din online, care s-au născut și au prosperat în această zonă, își vor deschide, în anii următori, magazine ‘ancoră’ în retailul clasic, ca o formă supremă de apreciere pentru clienții lor cei mai fideli. Din acest punct de vedere, cel mai potrivit spațiu este cel care reunește mai multe magazine de lux la un loc, precum și zone de relaxare și de recreere. Iar cel mai elocvent exemplu în acest sens este The Grand Avenue, locul unde unde shoppingul se întrepătrunde armonios cu luxul bazat pe experiențe, oferit de cafenelele și restaurantele din clădire, precum și de facilitățile oferite de hotelul J.W. Marriott Bucharest Grand Hotel.

Mai jos regăsiți o amplă analiză a pieței globale de lux, cu tendițe și direcții de dezvoltare, ce înseamnă cheltuiala din răzbunare, cum privesc milenialii luxul experimental și de ce clienții își doresc un mix între experiența online și avantajele cumpărăturilor în magazinele clasice.

Citește întreaga analiză aici.