Înapoi la categorie

Designerul Giorgio Armani a încetat din viață la vârsta de 91 de ani

AccesoriiDesign & TehnologieEvenimenteExperiențeFrumusețeLifestyleModăPovești

Giorgio Armani, unul dintre cei mai cunoscuți creatori de modă din lume, s-a stins din viață la vârsta de 91 de ani, la reședința sa din Milano, înconjurat de cei dragi. Anunțul a fost făcut de reprezentanții grupului de fashion fondat în urmă cu 50 de ani de celebrul designer, alături de partenerul său Sergio Galeotti.

O viață dedicată eleganței și inovației

Născut pe 11 iulie 1934, în Piacenza, Italia, Armani a urmat inițial studii medicale, însă și-a descoperit adevărata vocație în modă, domeniu în care a devenit rapid un nume de referință. În 1975, a fondat marca ce îi poartă numele, care a devenit în scurt timp simbolul eleganței milaneze și al rafinamentului clasic, valori pe care le-a păstrat până la finalul vieții.

În calitate de designer, CEO și director creativ, Armani s-a implicat personal în fiecare aspect al brandului: de la conceptul colecțiilor și campaniile publicitare, până la detaliile celor mai spectaculoase prezentări de modă. Pentru stilul său inconfundabil și disciplina impecabilă, a fost supranumit „Re Giorgio” – Regele Giorgio.

Un imperiu în lumea modei

Sub conducerea sa, casa Armani a ajuns să genereze anual venituri de aproximativ 2,3 miliarde de euro, păstrându-și totodată independența – un lucru rar în industria de lux. Compania vinde astăzi produse haute couture, ready-to-wear, articole din piele, pantofi, accesorii și obiecte de design interior. De asemenea, Armani a acordat licența pentru producția de ochelari companiei Luxottica, iar divizia de parfumuri și cosmetice este gestionată de L’Oréal.

Primele semne de îngrijorare

Pasiunea și viziunea lui Giorgio Armani au definit estetica anilor ’80 și au influențat profund moda contemporană. Brandul său a devenit sinonim cu luxul rafinat și atemporal. În iunie 2025, designerul a lipsit pentru prima dată de la Săptămâna Modei de la Milano, din cauza unor probleme de sănătate. În ciuda dificultăților, a continuat să lucreze până în ultimele zile, dedicându-se proiectelor și colecțiilor viitoare.

Perioada de tranziție

În vara acestui an, Armani a vorbit despre necesitatea unui plan de succesiune care să asigure continuitatea companiei fără o ruptură bruscă. El miza pe colaboratori apropiați, pe membrii familiei și pe echipa sa de încredere, cu Leo Dell’Orco, șeful departamentului de design masculin, în prim-plan. Cel mai probabil, acesta, alături de nepoatele Silvana și Roberta, vor prelua conducerea și vor asigura viitorul brandului Armani în industria modei globale.

Sursa foto: Profi Media/ News Licensing

 Profi Media/ News Licensing